Τοποθετήσεις Αλέξη Στεφανίδη στο Δ.Σ. Γλυφάδας για: Φόρους, τέλη – Ισολογισμό – ελεγχόμενη στάθμευση.

Ισολογισμός:

Η έκθεση Ισολογισμού-Απολογισμού κάθε χρονιάς απεικονίζει την πολιτική που εφαρμόστηκε το έτος που αφορά η εκάστοτε έκθεση.

Από τις εισπράξεις του Δήμου από τέλη, φόρους, παράβολα, πρόστιμα, προσαυξήσεις κλπ το ποσό ανέρχεται κοντά σχεδόν στο μισό του συνολικού ποσού του ισολογισμού, δηλαδή σε  15.000.000
Απόδειξη της φορομπηχτικής πολιτικής που ασκεί η διοίκηση του Δήμου, ανεξαρτήτως χρώματος, μέχρι σήμερα.

Αν και ο δήμαρχος ανέφερε μείωση φόρων και εξαιρετικά έργα φαίνεται από τα ίδια τα νούμερα πως ο Δήμος Γυφάδας εισέπραξε υπέρογκα ποσά από τους δημότες που κατανεμήθηκαν στις απαραίτητες λειτουργικές δαπάνες, εξυπηρέτησε τον δανεισμό του, απέδωσε τους φόρους και τις υποχρεωτικές εισφορές στο κράτος και κατά τα άλλα κανένα απαραίτητο έργο υποδομής όπως κέντρα υγείας, αντισεισμικό, ολοκληρωμένο έλεγχο , πυροπροστασία κα , φοροελαυρήνσης, καμία δαπάνη για την ανακούφιση του λαού και ελάχιστες δαπάνες σε σχέση με τις άκρως απαραίτητες για την ανανέωση του εξοπλισμού (εργαλείων, ανταλλακτικών, κλπ) και των υποδομών του Δήμου (συνεργεία κλπ), όπως και την κάλυψη των τεράστιων ελλείψεων προσωπικού, με τη διεκδίκηση από την Κυβέρνηση προσλήψεων μόνιμου προσωπικού». Και έτσι δυστυχώς συνεχίζει και σήμερα.

Έκθεση εσόδων εξόδων Γ τριμήνου:

Όπως γνωρίζεται τον προϋπολογισμό τον έχουμε καταψηφίσει αφού η υλοποίηση του ευθυγραμμίζεται πλήρως με τους σχεδιασμούς των μεγάλων επιχειρηματιών και των μεγάλων ομίλων και όχι με βάση της πραγματικές λαϊκές ανάγκες.
Έχουμε επισημάνει ξανά πως Με την λεγόμενη αποκέντρωση αρμοδιοτήτων από το κράτος και την απόλυτη μείωση της χρηματοδότησής από τον κρατικό προϋπολογισμό και το πέρασμα στην λεγόμενη ανταποδοτικότητα  τα βάρη περνάνε στο λαϊκό νοικοκυριό αφού οι Δήμοι έχουν ως κύρια ευθύνη τον σχεδιασμό και την διαχείριση τομέων της κοινωνικής πολιτικής. Κοινωνικής πολιτικής που δεν συνδέεται με τις σύγχρονες ανάγκες του λαού μας.

Οι εργαζόμενοι σηκώνουν σήμερα σχεδόν το 100% των φορολογικών βαρών του κρατικού προϋπολογισμού. Οι δημότες της Γλυφάδας αλλά και συνολικότερα ο Ελληνικός λαός φορολογείται βαριά εδώ και πολλά χρόνια.

Κοινωνικές λειτουργίες, όπως η καθαριότητα, ο ηλεκτροφωτισμός, οι προνοιακές δομές, προγράμματα Πολιτισμού και Αθλητισμού που θα συζητήσουμε και παρακάτω , έχουν μεταφερθεί στην αποκλειστική ευθύνη των νοικοκυριών

Τα τέλη είναι το βασικό έσοδο των δήμων και μάλιστα το τέλος καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού είναι και το μεγαλύτερο τμήμα των τακτικών εσόδων

Υπό αυτή την έννοια καταψηφίζουμε και:

Ζητάμε δραστικές μειώσεις σε όλα τα τέλη που καταβάλλουν τα νοικοκυριά και τα μικρομάγαζα αντίστοιχες με τις απώλειες που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στο εισόδημά τους καθώς και απαλλαγή τελών όσο κρατάει η πανδημία .

Αναπροσαρμογή των συντελεστών τέλους χρήσης πεζοδρομίων πλατειών και κοινόχρηστων χώρων:

Το αίτημα της μείωσης των δημοτικών τελών για τη λαϊκή κατοικία και τους μικρούς επαγγελματίες, το θέτουμε σταθερά όλα τα χρόνια, ως ένα μέτρο ανακούφισης από τις επιπτώσεις των αντιλαϊκών πολιτικών, της υπερφορολόγησης και της αναδουλειάς των αυτοαπασχολουμένων και μικροεπαγγελματιών. Η τοπική φορολογία άλλωστε, έρχεται συμπληρωματικά στην κρατική, να παίξει ρόλο ταξικής αναδιανομής υπέρ των μεγάλων επιχειρήσεων και αποτελεί γενικευμένο παράδειγμα ανταποδοτικής λειτουργίας για την παροχή υπηρεσιών προς τα λαϊκά στρώματα από τους δήμους.

Η λογική της ανταποδοτικότητας, η αύξηση των ιδίων πόρων των δήμων, μέσω τελών, φόρων, προστίμων (που φτάνει σε ποσοστά 65-70% των συνολικών προϋπολογισμών, ενώ οι κρατικοί πόροι με το ζόρι φτάνουν πλέουν το 25-30%) είναι απόδειξη της φορομπηχτικής πολιτικής που ασκούν οι διοικήσεις του Δήμου, ανεξαρτήτως χρώματος ενώ οι κυβερνήσεις φορτώνουν νέες αρμοδιότητες στους Δήμους, για τις οποίες διαρκώς επιβαρύνονται περαιτέρω οι εργαζόμενοι και οι αυτοαπασχολούμενοι.

Κατά το πρώτο κύμα της πανδημίας και λόγω του γενικού lockdown Μάρτη-Ιούνη, μετά από προτάσεις των Δημοτικών Συμβούλων της Λαϊκής Συσπείρωσης σε όλους τους Δήμους, όλες οι δημοτικές αρχές προχώρησαν σε απαλλαγές ή αναστολές πληρωμής για δημοτικά τέλη για επιχειρήσεις που ανεστάλη η λειτουργία τους, ενώ σε αρκετές έχουν προβλεφθεί μειώσεις. Τα μέτρα αυτά αφορούσαν τα δημοτικά τέλη ανα τετραγωνικό μέτρο, το τέλος παρεπιδημούντων, καθώς και τα μισθώματα δημοτικών χώρων.

          Έχουμε προτείνει από την πρώτη στιγμή τέτοιου είδους μέτρα ανακούφισης, με προτεραιότητα τους αυτοαπασχολούμενους με ετήσιο εισόδημα κάτω των 12.000 ευρω,

Ζητάμε :

  • Αναστολή κάθε είδους μέτρων αναγκαστικής  είσπραξης -κατασχέσεων, πλειστηριασμοί, δεσμεύσεις   λογαριασμών- που βρίσκονται σε εξέλιξη ή   έχουν δρομολογηθεί για   χρέη   προς τους δήμους για 6 μήνες. Να σταματήσουν εδώ και τώρα όλες οι διαδικασίες.
  • Απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής του τέλους κατάληψης κοινοχρήστου χώρου για όλο το διάστημα που ισχύουν ειδικά περιοριστικά μέτρα στη λειτουργία καταστημάτων. Παραγραφή των δημοτικών τελών που έχουν πιστωθεί για το ήδη υπάρχον διάστημα εφαρμογής έκτακτων μέτρων για α/α με εισόδημα κάτω των 12.000 ευρώ   μέχρι   το   τέλος   του   χρόνου.
  • Απαλλαγή από τα δημοτικά τέλη και φόρους (τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού, τέλος παρεπιδημούντων, τέλος 0,5% επί των ακαθαρίστων εσόδων των καταστημάτων, φόρος ηλεκτροδοτούμενων) μέχρι 30/6/2021
  •  Απαλλαγή από την καταβολή μισθωμάτων για όσους μισθώνουν δημοτική περιουσία μέχρι 30/6/2021 (κυλικεία, δημοτικά αναψυκτήρια, κουλούρια, κάστανα, άνθη κ.λπ.). Διαγραφή των χρεών τους για το 2020 και για τους μήνες που ήταν σε ισχύ ειδικά μέτρα περιορισμού της λειτουργίας τους

         Παράλληλα, χρειάζεται να προβάλλουμε την ανάγκη να υπάρξει, με ευθύνη των δήμων, παρέμβαση προς τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας (ΔΕΗ) για να υλοποιηθούν οι προηγούμενες αποφάσεις των δημοτικών συμβουλίων για τις απαλλαγές ή μειώσεις, μιας και υπάρχουν πάρα πολλές περιπτώσεις που δεν έχουν αφαιρεθεί τα ποσά από τους λογαριασμούς.

Όσο για τα καταστήματα που αναφέρονται Ζητάμε από την οικονομική επιτροπή να μας φέρει τα οικονομικά στοιχεία αυτών των επιχειρήσεων γιατί την ίδια ώρα κάποιος μπορεί να έχει δυο τρία-καφέ ( όπως πχ ο όμιλος Καστελόριζο ή και άλλες που αναφέρεται και στην εισήγηση ) και κάποια άλλη ακόμη επιχείρηση και να του ζητάτε να πληρώσει το ίδιο με το μικρό καφενείο ας πούμε για παράδειγμα.

Τέλος χρήσης υπαίθριου εμπορίου:

Δεν γίνεται να ζητάμε από τον τον καστανά  1.190 τον χρόνο και από τον λαχειοπώλη 2000 (143 ευρώ τον μηνά) και άλλα τέτοια αντίστοιχα ποσά όπως 2.100 (150 ευρώ τον μήνα ) για καντίνες ή από μικροπωλητές ροφημάτων κτλ ή λαϊκών ειδών τέχνης. Από ανθρώπους δηλαδή με χαμηλά εισοδήματα κατά κύριο λόγο που βρίσκονται όλη μέρα στον δρόμο βρέξει χιονίσει .

Σαν Λαϊκή Συσπείρωση καταψηφίζουμε και ζητάμε την δραστική μείωση αυτών των τελών για ανθρώπους που παλεύουν να βγάλουν τα προς το ζην.

Τέλος καθαριότητας και φωτισμού:

Από τις εκτιμήσεις της οικονομικής επιτροπής για το 2021 προκύπτει  πως θα εισπράξει ο δήμος 11.507.000 Όταν τα προϋπολογισθέντα έσοδα είναι 20.989.000

Το 2020 είχε εισπράξει από τους χώρους οικιακής χρήσης θα λάβει ο δήμος 5.727.113 ευρώ και από τα καταστήματα 3.174.807 ευρώ. Δηλαδή μιλάμε για αυξήσεις!

Από τα παραπάνω προκύπτουν δυο πράγματα:

Ότι από τους χώρους οικιακής χρήσης, δηλαδή σπίτια και ότι άλλο περιλαμβάνεται εκεί θα εξοικονομήσει τα περισσότερα και πως από τα καταστήματα τα υπόλοιπα όπως πέρυσι.

Φόρο δηλαδή, που το ίδιο θα είναι για το μεγάλο πολυκατάστημα, για το super μάρκετ , την τράπεζα , το ίδιο για το μικρό εμπορικό μαγαζί, τον μικρό επαγγελματία το ίδιο θα είναι και για αυτόν που έχει την βίλα και το ίδιο γι αυτόν που με το ζόρι παλεύει να πληρώσει τα απαραίτητα για την καθημερινότητα του, μιλάμε δηλαδή για έναν φόρο χωρίς κανένα εισοδηματικό κριτήριο.
Την ίδια ώρα η έκθεση μιλάει για τέλη 1,04 σε για χώρους οικιακής χρήσης και από 3,53/τμ για τους υπόλοιπους χώρους και για ακίνητα για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς από 1,04/τμ την ίδια ώρα που στην εισήγηση αναφέρεται πως αυτά τα νούμερα ανά τμ πρέπει να δοθούν στην ΔΕΗ με προσαύξηση 25% άρα έχετε αποφασίσει ίδη αυξήσεις !

Η θέση μας λοιπόν είναι όχι απλά καμία αύξηση αλλά η πλήρης κατάργηση του τέλους καθαριότητας και το πέρασμα της μισθοδοσίας των εργαζόμενων στην ευθύνη της κρατικής χρηματοδότησής . Την μείωση του σήμερα στην λαϊκή κατοικία, στα μικρά μαγαζιά, την κατάργηση του στους κοινόχρηστους χώρους πολυκατοικιών , στους πολύτεκνους , εργατικά σωματεία, ΑΜΕΑ , τους ενταγμένους στο ΚΕΑ, στους αθλητικούς φορείς.
Για τους παραπάνω λόγους καταψηφίζουμε.

Φόρος ηλεκτροδότησης:

Η θέση μας είναι να καταργηθεί για την κατοικία . Μιλάμε για μια κοινωνική ανάγκη που μεταφέρεται σε κάθε νοικοκυριό και μάλιστα με ενιαίο τρόπο για κατοικίες  και εμπορικές βιομηχανικές εγκαταστάσεις.

Ελεγχόμενη στάθμευση:

Συμφωνούμε να υπάρχει ένας έλεγχος  στην πόλη. Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει με ένα μέτρο εισπρακτικού χαρακτήρα που απέτυχε στο παρελθόν και δεν αποσκοπεί στη λύση του κυκλοφοριακού αλλά στο επιπλέον χαράτσωμα του λαού. Όπου εφαρμόστηκε δημιούργησε νέα κυκλοφοριακά προβλήματα. (πχ στους διπλανούς δήμους)

Στην ουσία μετατρέπει το δημόσιο χώρο σε πεδίο εμπορευματοποίησης, βάζει ταξικούς-οικονομικούς φραγμούς στην πρόσβαση και τη χρήση του.

Είναι αδιανόητο ο αυτοαπασχολούμενους ή ο εργαζόμενος που εργάζεται στην περιοχή  να πληρώνει για να πάει και να μείνει 8 (τουλάχιστον) ώρες στη δουλειά του. Καθώς από την εισήγηση δεν προβλέπεται πουθενά καμία διευκόλυνση για τους εργαζόμενους και τους ΕΒΕ.

Σαν Λαϊκή Συσπείρωση προτείνουμε

Διαμόρφωση δημοτικών πάρκιγκ μέσα από έναν χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό που θα καθορίζεται από τις λαϊκές ανάγκες και όχι από τις στρατηγικές των μεγάλων εταιριών και ομίλων.

Η Διοικούσα αρχή να διεκδικήσει πόρους  για την κατασκευή τους και να απορρίψει επιτέλους την λογική της  «αυτοχρηματοδότησης» και ΣΔΙΤ που μετατρέπουν τους κοινόχρηστους χώρους σε πεδίο κερδοσκοπίας.

Να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα  για ειδικές κατηγορίες οχημάτων (λχ αναπηρικά, άμεσης επέμβασης, ταξί, τεχνίτες επισκευών κτλ)
Τέλος  Δημοτική Αρχή θα μπορούσε να εξετάσει το ενδεχόμενο  για σύστημα δωρεάν ελεγχόμενης στάθμευσης για συγκεκριμένο διάστημα όπως έχουμε ξανά προτείνει  (λχ 2-3 ώρα) σε πολυσύχναστους δρόμους της Γλυφάδας.
Τέλος , για να επιτύχει αυτό που αναφέρεται και στην εισήγηση  δηλαδή να χρησιμοποιούνται περισσότερο τα ΜΜΜ χρειάζεται να εφαρμόσει ένα Δίκτυο δημόσιας και δωρεάν συγκοινωνίας που να καλύπτει το σύνολο του δήμου κάτι το οποίο σήμερα είναι πολύ πίσω από τις ανάγκες και τον μεγάλο πληθυσμό του δήμου μας.